fxs_header_sponsor_anchor

Haberler

Çin: 'Kurtuluş Günü'ne Hazırlanın - Standard Chartered

ABD'nin Karşılıklı Tarife Yasası kapsamında Çin'e yönelik tarifeleri daha fazla artırmak için sınırlı bir alanı var. Ancak tarife belirsizliği yüksek kalmaya devam ediyor; ABD-Çin 2020 Aşama 1 ticaret anlaşması incelemesinin sonucu kritik öneme sahip. Önerilen ABD liman ücreti, uygulanırsa, küresel nakliyeyi bozabilir, Standard Chartered ekonomistleri belirtiyor. 

Fırtınanın gözü

"ABD'nin, Karşılıklı Ticaret Yasası kapsamında ticaret soruşturmalarının sona ermesine yaklaşırken, karşılıklı şartlar altında Çin'e yönelik tarifeleri daha fazla artırmak için sınırlı bir alanı olduğunu düşünüyoruz. Karşılıklı tarifelerin 2 Nisan'da açıklanması bekleniyor - Trump tarafından 'Kurtuluş Günü' olarak adlandırılıyor. ABD'nin Çin'e uyguladığı ortalama tarifenin şu anda, Çin'in ABD'ye uyguladığı ortalama tarifeden 15 puan daha yüksek olduğunu tahmin ediyoruz. ABD, KDV'yi bir ticaret engeli olarak değerlendirirse bile, Çin'in en yüksek KDV oranı %13'tür ve bu, mevcut ABD-Çin tarife farkından hala daha düşüktür. Ancak ticaret kısıtlamalarıyla ilgili belirsizlik hala yüksek ve 2020 Aşama 1 ticaret anlaşması incelemesinin sonucu kritik olabilir."

"Trump, tüm yabancı yapımı otomobillere (parçalar dahil) %25'lik bir tarife uygulayacağını zaten duyurdu ve bu, yakında yürürlüğe girecek. İlaç ürünleri, çipler ve kereste de hedef alınabilir, ancak bunların tarife zamanlaması belirsiz. Ancak, sektörel tarifelerin Çin üzerinde sınırlı bir etki yaratmasını bekliyoruz, çünkü ABD'nin Çin'e uyguladığı ortalama tarife zaten yaklaşık %32'ye ulaşmış durumda ve bu, yakın zamanda açıklanan sektörel tarifelerden daha yüksektir. Venezuela'ya yönelik planlanan 'ikincil tarife' (2 Nisan'da yürürlüğe girecek) de Çin üzerinde marjinal bir etki yaratacaktır; Çin'in Venezuela'dan yaptığı petrol ithalatı, 2024'te toplam petrol alımlarının yalnızca %0,3'üydü." 

"Tarifelerin yanı sıra, ABD ayrıca Çin'in yatırım, nakliye ve yapay zeka endüstrisine yönelik kısıtlamaları da sıkılaştırdı. ABD Ticaret Temsilcisi Ofisi (USTR), Çin yapımı gemileri kullanan herhangi bir nakliye operatörü için liman giriş ücretleri önerdi. Eğer bu öneri yasalaşırsa, küresel lojistikte önemli kesintilere neden olacak ve Çin'in ihracatına ek bir engel oluşturacaktır."

Bu sayfalarda yer alan bilgiler, risk ve belirsizlikler içeren ileriye dönük ifadeler içermektedir. Bu sayfada profili verilen piyasalar ve araçlar yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve hiçbir şekilde bu varlıkların satın alınması veya satılması için bir tavsiye olarak algılanmamalıdır. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce kendi kapsamlı araştırmanızı yapmalısınız. FXStreet, bu bilgilerin hata, yanlışlık veya maddi yanlış beyanlar içermediğini hiçbir şekilde garanti etmez. Ayrıca, bu bilgilerin zamanında olduğunu garanti etmez. Açık Piyasalara yatırım yapmak, yatırımınızın tamamını veya bir kısmını kaybetmenin yanı sıra duygusal sıkıntı da dahil olmak üzere büyük bir risk içerir. Anaparanın tamamen kaybedilmesi de dahil olmak üzere yatırımla ilgili tüm riskler, kayıplar ve maliyetler sizin sorumluluğunuzdadır. Bu makalede ifade edilen görüş ve fikirler yazarlara aittir ve FXStreet'in veya reklamverenlerinin resmi politikasını veya konumunu yansıtmak zorunda değildir.


İLGİLİ İÇERİKLER

Yükleniyor ...



Copyright © 2025 FOREXSTREET S.L., Tüm hakları saklıdır.