Çin: 3. Çeyrek GSYH büyümesi muhtemelen yıllık %4,4'e yavaşladı - Standard Chartered
İmalat PMI eylül ayında 49,8'e yükselirken, ortalama rakam 3. çeyrekte 50'nin altında kaldı. Net ihracat 3. çeyrekte de büyümeye önemli katkı sağlamaya devam etti; reel faaliyet büyümesi yavaşlamış olabilir. Zayıf iç talep nedeniyle 3. çeyrek GSYH büyüme tahminimizi yıllık %4,4'e (önceki %4,9) düşürüyoruz. Standard Chartered analistleri Hunter Chan ve Shuang Ding, 4. çeyrek GSYH büyüme tahminimizi son politika destek adımlarını yansıtacak şekilde yıllık %4,8'e (önceki %4,4) yükseltiyoruz.
Zayıf 3. çeyrek performansının ardından hızlı politika tepkisi
"Çin'in resmi imalat PMI değeri ağustos ayındaki 49,1 seviyesinden eylül ayında 49,8'e yükselerek, yeni siparişlerin artmasıyla üretim faaliyetlerinin toparlanması sonucu piyasa beklentilerini aştı. Bu arada, ortalama imalat PMI 0,4 puan düşerek 49,4'e geriledi ve üst üste altıncı çeyrekte de 50'nin altında kaldı. Sanayi üretimi mevsimsel faktörler nedeniyle hızlanmış ve hava koşullarının etkisiyle normalleşmeye başlamış olabilir."
"İç talep eylül ayında zayıfladı; hizmetler PMI 49,9'a gerileyerek 2023 sonundan bu yana ilk kez 50'nin altına indi. Üçüncü çeyrek için ortalama hizmet PMI 50'ye gerileyerek durağan bir performansa işaret etmiş ve deflasyonist baskının devam etmesine neden olmuştur. TÜFE enflasyonu eylül ayında gıda fiyatlarındaki yavaşlama ile hizmet ve akaryakıt fiyatlarındaki düşüşe bağlı olarak azalmış olabilir. Buna ek olarak, ÜFE deflasyonu eylül ayında yıllık %2,5 ile son beş ayın en derin seviyesine ulaşmış olabilir."
"Mal ticareti fazlası 3. çeyrekte muhtemelen genişleyerek büyümeye katkıda bulunmaya devam etti ve Çin'in konut piyasasındaki uzun süreli gerilemenin yarattığı etkiyi kısmen dengeledi. Reel GSYH çeyrek/ç büyümesi 3. çeyrekte muhtemelen %1'in altında kalmıştır. eylül ayındaki Politbüro toplantısında daha büyümeyi destekleyici bir politika duruşu sergilendi ve Çin Merkez Bankası (PBoC) daha az sıkılaşmacı bir para politikasının ipuçlarını verdi. 2024 GSYH büyüme tahminimizi %4,8 olarak koruyoruz ve büyük mali tedbirlerin açıklanması halinde yukarı yönlü riskler olduğunu düşünüyoruz. Hükümet, bütçelenen mali harcamalarını karşılamak için ek tahvil ihraç edebilir ve konut stoklarını eritmek ve borç risklerini azaltmak için özel tahvillerin kullanımını genişletebilir."
Bu sayfalarda yer alan bilgiler, risk ve belirsizlikler içeren ileriye dönük ifadeler içermektedir. Bu sayfada profili verilen piyasalar ve araçlar yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve hiçbir şekilde bu varlıkların satın alınması veya satılması için bir tavsiye olarak algılanmamalıdır. Herhangi bir yatırım kararı vermeden önce kendi kapsamlı araştırmanızı yapmalısınız. FXStreet, bu bilgilerin hata, yanlışlık veya maddi yanlış beyanlar içermediğini hiçbir şekilde garanti etmez. Ayrıca, bu bilgilerin zamanında olduğunu garanti etmez. Açık Piyasalara yatırım yapmak, yatırımınızın tamamını veya bir kısmını kaybetmenin yanı sıra duygusal sıkıntı da dahil olmak üzere büyük bir risk içerir. Anaparanın tamamen kaybedilmesi de dahil olmak üzere yatırımla ilgili tüm riskler, kayıplar ve maliyetler sizin sorumluluğunuzdadır. Bu makalede ifade edilen görüş ve fikirler yazarlara aittir ve FXStreet'in veya reklamverenlerinin resmi politikasını veya konumunu yansıtmak zorunda değildir.